Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Automobilka ŠKODA je výjimkou, potvrzující pravidlo. Ale co OKD, ŠKODA Plzeň, POLDI Kladno, ČKD Praha atd. A tu automobilku prosadil až po dlouhých tahanicích český ministr průmyslu proti silnému odporu ostatních, českého premiera Pitharta, nebo Ježka, kteří prosazovali privatizaci "rodinného stříbra" do českých rukou!

1 0
možnosti
Foto

Automobilka ŠKODA je výjimkou, potvrzující pravidlo. Ale co OKD, Poldi Kladno, ČKD Praha , ŠKODA Plzeň atd.?

0 0
možnosti

Všechno po roce 1989 rozkradli. To je velmi oblíbené klišé. Tak si vezměme například automobilku Mladá Boleslav. Patřila nám všem. Vyráběla vozy Škoda 105 a Škoda 120. Nebyly na světové úrovni. Když si ho chtěl průměrný občan koupit, musel dát dohromady 30 výplat a čekat několik let. Dnes tato rozkradená automobilka vyrábí mnoho modelů, kteroé snesou srovnání se světem. Když si některý chce občan koupit, vezme 15 výplat, pokud mu stačí auto o dost lepší než Škoda 120. Pokud chce auto o hodně lepší, vezme těch výplat více. Vůz dostane bez čekání i na splátky. Pracovníci té ukradené automobilky jsou dnes placeni mnohem lépe a pracují za lepších podmínek než pracovníci tehdejší automobilky, která patřila nám všem. Mohli bychom brát jeden podnik vedle druhého s podobným výsledkem.

Snad stojí za zmínku, že nejvíce podniků privatizovali tehdejší ředitelé a náměstci. Vesměs prověřené kádry s vyšším stupněm stranického vzdělání, na kterém jim vtloukali do hlavy, že dělnická třída má dějinné právo revolucí zlikvidovat buržoazii. Ti najednou na to zapomněli a rádi se těmi buržousty stali. Mnozí pro to měli vlohy, dělají to dobře. Někteří neměli vlohy, tak firma zkrachovala nebo se dostala do rukou tomu, kdo to umí.

1 0
možnosti

Hořkosladké pocity, asi nejlépe bude jíti vyplejt záhonky a jít s pejsanem na dlouhý trip.:-)

2 0
možnosti
Foto

A co berete? Já chodím jen na procházku či výlet. :-P

0 0
možnosti

Píšete zajímavě ! RU - Poroba a Žalář národů ! Asi nějakou záhadou jsme se stali průmyslovou velmocí a v Rusku pak bylo zřejmě Národní osvobození s rozpukem životní úrovně ! Souhlasím s Vámi v jednom - Tato Vláda je jednou z nejméně možných - úspěšných , od r. 1989. Jako nedbalý hospodář, který pro oblažení topí v kamnech. I je docela přítomným teplo. Hospodář sedí, přikládá a žvaní. Hromada dřeva se mu pod rukama ztrácí - on to neřeší. Zima bude vlahá, mírná. Tak to bude lépe - Proč se starat o zásoby a rozumně hospodařit ? ... :-)

3 0
možnosti

Žalář národů jistě ne, ale již od roku 1848 se měla národnostní situace důrazně řešit, rozhodně ne jen vyrovnáním s Maďary v důsledku dvou prohraných válek.

Určitá snaha tu občas i byla, ale opravdová reforma byla blokována Němci a právě Maďary. A to byl konec monarchie, Velká válka to jen uspíšila.

0 0
možnosti
Foto

Že by nejnovější české dějiny trvaly pouhých 21 dnů?

0 0
možnosti
  • Počet článků 493
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1088x
Ročník 1934. Důchodce od r. 2003. Ing. absolvent elektrotechnické fakulty ČVUT. Průmyslový manažer od r. 1970. Po převratu 1989 topmanažer velkých podniků. Jeden ze zakladatelů a čelných funkcionářů Svazu průmyslu ČR. Amatérský publicista. Autor knih z oborů elektrotechniky a managementu.

Autor knihy SVĚDECTVÍ SOUČASNÍKA - nakladatelství MAREK BELZA, 2016 - výběr mé publicistiky 1978 až 2015

webová stránka:  http://trinkewitz.cz

mail:   trinkewitz.zdenek@seznam.cz

Seznam rubrik