Děkujeme za pochopení.
A66l34f32r23e84d 94D91e19l65o10n25g
Autor byl již v době studia "průmky" nadšeným propagátorem klasické literatury čímš se dost lišil od spolužáků! Vzpomínám ale že podobně jako ochutnávač vín musí občas omýt chuťové buňky drsným čajem sáhl Zdeněk občas po Rodokapsu aby si spravil chuť!
Myslím že je na čase diskutovat vůbec účel maturity z češtiny. Při čtení inzerátů nabídek práce jsem nikdy neviděl znalost č. j.! Úsilí o maturitu z ČJ by mohli adepti věnovat cizímu jazyku který by jim usnadnil život!
Jestli v minulosti platilo baťovské "kolik jazyků znáš tolikrát ..." platí dnes "Jestli neznáš jazyky, budeš vždy jen podprůměrný!"
Češtinu každý zvládne čtením novin, titulků v TV, psanim SMS a samozřejmě čtením povinné literatury!
Z16d27e34n22ě95k 93T29r77i71n76k14e29w81i61t78z
Milý Frede,
sežeň si někde Liesmannovu TEORII NEVZĎELANOSTI a přečti si ji!
To, co hlásáš, je cílem globální oligarchie, která pro svojí světovládu potřebuje stádo naprogramovaných robotů - RUR, kteří nemají komplexní vzdělání, tudíž ani vlastní vůli, ani názor. Aby jako plebs ve starém Římě měli jen jeden zájem - panem et circenses - chléb a hry (dnes konzum nezdravých potravin, drog, zbytečností, fotbalu a hokeje a z kultury idiotských nekonečných televizních seriálů), což nakonec vedlo k pádu Říma.
Zdeněk
I35g39o63r 56I29n10d70r70u22c17h
I „americká“ střední školamusí splňovat stanovené požadavky. Takže bude zajímavé, pokud v dané školeopravdu najedou na psaní esejů, práci s informacemi místo biflování apod., jaktento styl v našich podmínkách obstojí.
Jinak toto:
„Situace je dnes taková, že náš průměrný maturant má mezery v gramatice,nezná historii, ani zeměpis a nerozumí čtenému textu. Jeho slovní zásoba jeomezená v důsledku nedostatečné četby klasické literatury.“
Bylo vždycky. Průměrný maturant je ten,který odmaturuje za dvojky a trojky. Maturanti z let 1948 až 1989 dokonce měliznalosti dějepisu značně zkreslené, založené na nepravdivých informacích. A spoustalidí, jak lze tak porůznu sledovat, si ty poznatky dodnes nedoplnila. Českougramatiku, především pokud jde o interpunkci, ovládá málokdo. Skoro nikdo neumísprávně používat přechodníky. To platilo za mých mladých let stejně jako dnes.
I51g16o17r 28I30n98d95r13u29c51h
PS: ty chybějící mezery mezi slovy nejsou moje chyba. Já je tam měl. Mají tady nějakého šotka
V20l13a18d38i57m53í21r 51J46a51v69o43r58a
Dolů, jen dolů spět! Toť meta vytoužená.
Svět chce být polosvět a žena?
J65a37n 61J46e10l54í44n14e27k
Protože jsem se češtinou celý život živil, žasnu nad tím, jak s ní dnes lidé zacházejí. V běžné mluvě dnes převládají slova "jako", "jakoby", "prostě", "vlastně", což používají i novináři, ale bohužel i herci a politici, tedy lidé veřejně činní.
Vše začíná v rodině a pokračuje ve škole. Pomáhal jsem jednomu mladému středoškolskému učiteli při hodinách a i když jsem seděl mezi žáky v první řadě, mnoho jeho slov jsem nezachytil, protože nezvládal práci s dechem, nedokázal vyslovovat mnoho delších slov a neuměl slova a věty oddělovat od sebe. To vše by ale mělo být základem práce učitele!
K69a89r85e10l 57M72a79s10e10k
Myslím, že značnou část viny na současném stavu češtiny nesou novináři. V novinách už dnes nenajdete nikoho, kdo mluví, píše, prohlašuje, tvrdí, vrčí, naznačuje, syčí, cedí skrz zuby, hlásá, křičí, říká, praví, vypovídá, povídá, nechá se slyšet, ... Kdepak, všichni jen “uvádějí“ a to je strašná nuda.
- Počet článků 493
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 1088x
Autor knihy SVĚDECTVÍ SOUČASNÍKA - nakladatelství MAREK BELZA, 2016 - výběr mé publicistiky 1978 až 2015
webová stránka: http://trinkewitz.cz
mail: trinkewitz.zdenek@seznam.cz