Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A51l42f77r42e41d 68D31e95l81o90n29g 4954962326300

Autor má částečně pravdu ale zapomněl na několik důležitých poznatků!

1) absolutní Islám je vhodný jen pro méně vzdělané a inteligentní část obyvatel - ostatně jako i absolutní komunizmus, fašizmus a katolicizmus. S poklesem analfabetů mizí i absolutní víra v základy náboženství! Jelikož je stále více vzdělaných lidi bude se snižovat i počet "věřících" v absolutní pravdy! Je tedy třeba stavět školy a knihovny! Důležitým faktem je i skutečnost že s rostoucí kulturou se snižuje i porodnost!

2) pro vítězství nové "víry" není nutná početní převaha. Stačí dobrá organizace a technika! Příkladně židé verzus arabi. Největším nebezpečím pro svět by byla organizace Kalifátu která by řídila postup všech mohamedánů! Je třeba tedy všemi prostředky podporovat boj proti IS!

0/0
19.3.2017 9:25

M25i98r34o23s69l17a45v 42K81u22l24h23a21v82ý 5869152131

Problém je mnohem širší, byť v mnohém máte pravdu. Tak např. existuje dost silná skupina muslimů, kteří vystudovali a ani pobyt mezi nevěřícími jejich víru neumenší.

Školy, knihovny ano, ale Afrika zůstane nadlouho zásobárnou pologramotných a populační nárůst se poučkami nezastaví. Pro získávání nových oveček k islámu ideální prostředí.

Řada směrů v islámu dává naději, že se hned tak nespojí; ale i tak jsou silná uskupení, která mohou, především Evropu, své okolí silně ovlivnit.

0/0
19.3.2017 10:04

M13i11r97o34s42l87a96v 53K29u62l11h29a16v80ý 5369402721

Článek je svou povrchností nekorektní.

1) Sčítání křesťanských a jiných náb. menšin bezpředmětné; ve všech muslimských státech byly, jsou a budou eliminovány; stačí si vzít časovou osu dle statistik.

2) Zde použiji výrok paní Havelkové: "Hodně muslimů to bere lážo plážo a jen se vezou a jsou proti násilí." Je to půl pravdy. Každá větší komunita má své radikály a ti, dnes nebo později budou společenství velet; viz dnešní Turecko nebo po 79.r. Irán s nastoupivším Chomejním. Ti lážo plážo mlčí.

3) Početní růst muslimů v Evropě už nese své výsledky v řadě západních zemích. Ústupky a nedodržování zásad evropského práva je na denním pořádku.

4) Rychlý růst populace v Africe produkuje sice muslimy skoro nepolíbené, ale jen "správné" připomenutí pár veršů z Koránu je přinutí opustit islámskou letargii; viz Jemen, ale volební průšvihy v Egyptě nebo v Alžírsku.

Není nač čekat; je potřeba hodně nahlas ukázat v čem je islámská nauka v rozporu se základními lidskými právy a tam, kde lze použít zákon, toto právo uplatnit.

+6/0
18.3.2017 14:57
Foto

P36e40t71r46a 98H87a16v98e95l29k26o55v20á 8223943852

V rozporu s našimi západoevropskými právy. Oni mají v určitých zemích dle zvyklostí atp. jiný ale často obdobný výklad práva. Někde je ta jejich šaría implementována více, někde méně. A hodně z nich je v OSN. Já s tím Egyptem nevím, znala jsem jen jednoho Egypťana a ten žil v UK a na Muslimské bratry strašně nadával. Oni se té moci chopili taky dost dravým způsobem, protože byli jedinou celkem dobře konsolidovanou stranou a měli v té době finanční prostředky. Stejně si ale myslím, že například trest pro prezidenta Morsího, teda trest smrti, ani se pořádně neví zač, byl přísný. Jejich vláda ale neřešila ekonomické problémy, stále se babrali v nějakých aspektech úpravy ústavy a zda ženy mohou, či nemohou nosit plavky. Lidi se pak ale začali bouřit. Očekávali od nové vlády lepší hospodářské výsledky a pak přišel puč Sísího. Já si ale obecně myslím, že islám jako takový není pro mladé inteligentní vzdělané lidi příliš atraktivní. Třeba si myslím, že např. mladí to Íránu to sice dodržují, ale jen tak navenek, protože to od nich oficiální doktrína chce. Ale hodně žen by tam rádo chodilo v úplně jiném oblečení. Radikalizují se spíš nějací ti blbější, v Evropě, často měli problémy s alkoholem, drogami atp.

0/−2
18.3.2017 15:16

M26i91r94o34s94l82a20v 37K69u49l53h43a23v74ý 5409862811

Jen stručně, paní Havelková: šária byla evropským soudem označena na evropské půdě jako nepřípustná.

A v Egyptě ve volbách zvítězilo Muslimské bratrstvo kterými hlasy? Jen těmi skalními radikály asi ne, museli ho volit i ti "umírnění"!

V Iránu milióny žen a hlavně jejich mužů si nepřeje Chomejního radikální reformy? Těm mnohým ženám bych to věřil, ale jejich mužům? To těch pár set radikálů, co přišli s Chomejním stačí na celý Irán?

+5/0
18.3.2017 17:01

J48i56ř55í 42K65i13n23d90l 2348457673797

Proč atentáty páchají muslimové, kteří v západních zemí získali vysokoškolské vzdělání a žijí zde už ve třetí generaci, To je tím, že berou islám a korán vlažně ?

+2/0
18.3.2017 19:07

J96i19ř50í 16K43i88n87d40l 2168767523297

Rozdíl mezi ši íty a sunnity nespočívá ve výkladu koránu. Ten se nedá vykládat jinak a ani se nesmí jeho výklad měnit, protože byl dán samotným Alláhem Rozdíl spočívá ve výkladu, kdo byl nástupcem Mohameda. Ši íte uznávají, že nástupcem po smrti Mohameda byla jeho rodina a to zeť Alím ibn Tálib a to neuznávají sunnité podle kterých je nástupcem Mohameda Abú Bakra a jeho následovník Umar Utháman.

+2/0
18.3.2017 14:36

M44i75r59o43s71l85a30v 88K38u72l70h64a48v52ý 5599882811

Dále je ze strany šiítů podezření, že ať už přímo z Koránu (při jeho sestavování) nebo alespoň ze sunny bylo vypuštěno Mohamedovo prohlášení o Alím.

0/0
18.3.2017 15:00

J42i70ř46í 52K56i71n40d13l 2368787843517

V koránu se o Alím nemluví. Rozdíl spočívá také ve výkladu sunny. Sunna znamená v překladu cesta nebo zvyk. Tvoří jeden z pramenů islámského práva. Jedná se o soubor výroků a činů Mohameda od té doby, kdy se ve svých čtyřiceti letech stal prorokem. Ši íte uznávají jenom některé části sunny.

0/0
18.3.2017 15:08

M55i75r71o14s35l97a88v 52K78u28l48h24a77v50ý 5349472841

V hadísech, které nebyly zařazeny do sbírek, se měly(údajně) vyskytovat tvrzení, že Alího Mohamed určil jako svého nástupce. Nebylo upřesněno zda to bylo zjevení - pak tedy Korán, nebo to bylo osobní přání M., pak by to byla sunna.

Vzhledem k mnoha tisícům podvrhů se není o co opřít a z druhé strany uvádějí sunnité, že je to výmysl šiítů.

No, nepřikládal bych tomu zas takový význam.

0/0
18.3.2017 18:55

A67l89f38r98e58d 72D15e15l76o87n14g 4294392456160

Pane Kulhavý, dovolte dotaz. Mnoho žen se chýlí k Islamu přesto že dává ženám poloviční "pravdu"!? Jsou tyto ženy nadměrně inteligentní nebo moudré?!

Dnes víme že ženy se chýlí k jednoduchým závěrům: "Zbraněmi se vraždí - zakažme je proto!" nebo"Vojáci vedou války - zrušme povinnou voj.službu a bude věčný mír!" Feministické soudkyně nemohou pochopit že dary mohou být nezákonné. Co s tím když političky v souladu se skutečností že žen je nejméně 50% žádají polovinu vedoucích postavení bez výběru??

Ustojí zfeminizovaná Evropa Islamskému světu?!:-):-P;-D

0/0
19.3.2017 13:42

J44a46n 82R95á98ž 1609223544700

Nesmyslný článek reagující na nic nevypovídající vyjádření.

Tvrzení, že bude Islám početně nejvíce zastoupené náboženství je v souvislosti s nebezpečím, které představuje zcela irelevantní a tedy i diskuze, zda je to pravda, je irelevantní.

Relevantní je, že Islám je v současnosti největší hrozbou pro naši civilizaci a tato hrozba bude růst, než ohledu zda se bude měnit poměr počtu muslimů k těm, kdo vyznává jinou víru, či jsou ateisté.

+8/0
18.3.2017 13:10
Foto

P45e13t23r32a 32H73a15v47e91l28k68o88v56á 8523963122

Islámští fundamentalisti, kteří zmutovali pod vlivem chaotických moderních doktrín a s pomocí moderních zbrojních technologií tyranizují obyvatelstvo jsou hrozbou. Hodně muslimů to bere lážo plážo a jen se vezou a jsou proti násilí. Stejně jako laxní křesťané. Ale vezměte si třeba sebevražedné atentátníky, ti moc sunniti nemuseli, obecně je jak křesťanství, tak islám proti sebevraždě. V šíítské větvi si ale někde nastudovali, že je to v pořádku a už se nám to rozmohlo, nejdřív se to začalo objevovat v Palestině a pak to přejala další hnutí. Já jako ještě větší nebezpečí přímo pro planetu nežli fundamentalisitcký islám vidím jaderné zbraně.

0/−2
18.3.2017 14:14

J65a97r58o19s84l33a48v82a 41K78o41m67b37e48r33c54o45v67á 5620547593829

A co říkáte na to nové (další) prohlášení Erdoganovo, ktgerý v předvolebním zápalu odhodil politickou korektnost a na "plnou hubu" řekl nahlas to, co si zřejmě myslí už dávno... aby Turci v Evropě konečně zaujali místo, které jim patří, neboť oni jsou budoucností Evropy.

+2/0
18.3.2017 14:28
Foto

P82e13t81r65a 36H21a75v27e87l93k84o92v42á 8613633442

To bych interpetovala opatrně, Turecko obecně hodně dlouho touží vstoupit do EU, čemuž se EU z přirozených, podle mě kulturních ale i ekonomických důvodů brání. Výhodná je spolupráce na bázi ekonomické. Co ale vím, je že Turecko je v náběhu do autokracie a pozatýkali tam hodně úředníků a pedagogů, kteří s pučem patrně neměli nic společného. Turkům vadí, že EU dala bezvízový styk Gruzii a jim ještě ne, dala jim jakýchsi 72 podmínek, ale stejně my tam na dovču jezdit můžeme bez problémů, jedna má známá z Turecka vízum dostala, její bráchu to tehdy asi stálo nějaké úsilí, asi stejně bych to přičítala takovému tomu obvyklému předvolebnímu blábolení. Sbírá si body.

0/−2
18.3.2017 15:02

J84i21ř63í 40K89i52n42d47l 2198537933247

To, že hodně muslimů islám bere lážo plážo, jak víc jak naivní a směšné. Děti muslimů se od mala učí znát korán zpaměti.

+5/0
18.3.2017 14:38

V52o87k89o51u52n 82V24l54a37d28i96m36i16r 8242908469828

To jim ovsem nebrani klidne drzet i krestanske svatky a jist veprove. Jak rika spoliuzak Meho syna: Kdyby Allah nechtel aby musimove nejedli veprove, neudelal by prasata.

0/0
18.3.2017 14:47

M43a15r70i89e 10B81r50e90t28h91o40v70á 2445552816273

Nevim, jake muslimy mate na mysli ale ty co znam, tak by se veproveho nedotkli a maso, ktere neni halal taky nepozrou, radeji voli vegetarianske jidlo. Upozornuji, ze jsou z ruznych zemi, jako Indie, Pakistan, Anglie. A nikdo z nich Vanoce ani jine nase svatky neslavi. S alkoholem nemaji problem, k tomu se klidne priznaji, nekteri to i sdileji na facebooku, nekteri to taji.

+1/0
18.3.2017 18:29

V61o73k10o14u42n 50V59l46a18d17i66m24i36r 8332758619948

Je to tech nekolik, ktere znam osobne, ne z facebooku.

0/0
18.3.2017 22:01
Foto

P63e75t47r32a 33H51a15v48e60l34k89o83v83á 8923713242

Jak kteří, možná v těch jejich zemích. Když jsou někde izolovaní v EU, nemají moc muslimských kontaktů, tak už Korán moc neznají. Proč by si jinak potomci muslimů, kteří odešli bojovat do IS, z EU, brali jako Příručku islám pro hloupé, obsahující základní výklad Islámu. To dokazuje, že tomu nerozumí. Ale i tak můžou se to našprtat a myslet si o tom své. I v mešitě nemusí ani poslouchat. To máte jako v kostele. Otec jde do českobratského kostela, a když se ho zeptám, co tam říkali, tak řekne, že si to nepamatuje.

0/−1
18.3.2017 15:06

I19r54e49n89a 42V50r92á55n34o80v92á 5252362645944

Možná nepočítal ateisty, kterých je v křesťanských zemích nebo v Číně docela dost.

0/0
18.3.2017 13:07
Foto

P26e78t75r79a 79H44a93v37e31l93k64o80v25á 8683623342

Ateistů je hodně, tak od 2 do 12 procent populace. To máte pravdu. V Číně je zaveden státní ateismus, ale prý je tam hodně lidí pobožných. Čínou by ubyla 1,3 milardy věřících, pokud by se straně podařilo náboženství vymýtit. Jejich komouši jsou ale údajně tolerantní a prý jsou k náboženství indiferentní.

+1/−1
18.3.2017 14:06

J23o93s98e26f 77K35o70r61e23j82s 5919978518585

Onu předpověď jste možná četl včera na iDnes.cz.

0/0
18.3.2017 13:06

A88n22t95o38n72í15n 18R23e91č79e24k 9275272946770

Je to tak. R^R^

+1/0
18.3.2017 12:41



NOVÝ KODEX BLOGERA

Petice

Jaké jsou novinky kromě Politické arény? Podívat se můžete tady.

Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.